dinsdag 18 april 2017

Zo’n 30 young professionals van Dura Vermeer, Antea Group, Heijmans en Ymere waren woensdag 12 april bij de kick off van de Young Professionals Battle 2017. Opdrachtgever Stichting Pampus heeft de ambitie om Pampus in 2022 duurzaam zelfvoorzienend te maken en zo’n 60.000 bezoekers per jaar te trekken. Een ambitie waar de stichting hulp bij nodig heeft. Een uitdagende ontwikkelopgave waar de young professionals in gemengde teams mee aan de slag gaan de komende periode.

Ambitie: bezoekers losmaken van alledag

Pampus is een uniek forteiland in het IJmeer, onder de rook van Amsterdam. Honderddertig jaar geleden is het, als derde eiland ter wereld ooit, eigenhandig gebouwd door mensen. Inmiddels is het benoemd tot Rijksmonument en tot het UNESCO werelderfgoed. Vandaag de dag wordt Pampus geëxploiteerd als museum en evenementenlocatie.

Tom van Nouhuys, directeur Stichting Pampus: “Pampus maakt bezoekers los van alledag. Letterlijk en figuurlijk omdat je een eiland bent. Alleen de reis naar Pampus toe is al een beleving.” Jaarlijks komen nu 40.000 bezoekers naar het eiland.  Van Nouhuys vervolgt: “De link tussen verleden en toekomst is het meest interessante aan deze opgave. Het van origine zelfvoorzienende karakter van het eiland behoeft een nieuwe duurzame invulling.  Ik ben tevreden als alles technisch zelfvoorzienend is en alle bezoekers dat ook echt kunnen ervaren.”

Finale op de Provada: bezoekers Provada hebben invloed de uitkomst

Op de Provada dienen de young professionals ‘handtekeningen’ en commitment te verzamelen voor hun plan bij de bezoekers van de vastgoedbeurs. De beste 3 plannen worden op de Provada gepresenteerd aan de opdrachtgever Stichting Pampus en de CEO’s van de deelnemende organisaties. De uitgewerkte ideeën beoordelen zij op:  de mate van duurzame zelfvoorzieningen, financiële haalbaarheid, innovativiteit, de relatie met de monumentale status en culturele functie van Pampus en de marketingwaarde.

Ben je benieuwd wat de young professionals willen ontwikkelen op Pampus?

Kom dan dinsdag 30 mei om 16.00 uur naar het kruispunt van Dura Vermeer, Antea Group en Heijmans op de Provada. Daar zullen de beste 3 groepen hun plan pitchen. Rond 16.30 uur zal de jury bekendmaken welk plan gewonnen heeft.

© 2017 Dura Vermeer

a proud DotControl creation