Overlast tijdens renovatiewerkzaamheden kun je niet voorkomen, wél zoveel mogelijk beperken. Als we een pand in bewoonde staat renoveren is het belangrijk dat de bewoners de nut en noodzaak van de renovatie kennen en voelen. 

Met onze omgevingscommunicatie managen we de verwachtingen van bewoners en creëren we draagvlak. Dit doen we door bewoners in een zo vroeg mogelijk stadium open en eerlijk te informeren over de plannen. Over de voordelen van de renovatie, maar ook over de overlast die het met zich mee brengt.

Daarna ligt voor ons de focus op luisteren. Feedback en tips nemen we zoveel mogelijk mee. Kan het niet meer in dit project, dan in een volgend. In sommige gevallen organiseren we inspraakavonden of mogen bewoners in een klank- of participatiegroep zelfs meebeslissen over bijvoorbeeld de kleurstellingen of de deuren. Ook hiermee creëren we draagvlak.

Voor een renovatie begint, maken we duidelijke afspraken met bewoners. De bewoner weet precies op welke tijdstippen werkzaamheden plaatsvinden en wat de gevolgen daarvan zijn. Communicatie met de bewoners is daarom in álle fasen van het bouwproces onmisbaar. We nemen bewoners mee in onze plannen. Onze bewonersbegeleider blijft gedurende de renovatie aanspreekpunt. Op die manier is er voortdurend contact mogelijk. Wij denken namelijk niet voor, maar vanuít de bewoners.

© 2019 Dura Vermeer

a proud DotControl creation

Dura Vermeer maakt gebruik van cookies Dura Vermeer gebruikt cookies onder andere om de website te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Meer weten over deze cookies, klik hiernaast op “Meer informatie”. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies op de websites van Dura Vermeer. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op “Cookie instellingen aanpassen”.