Magazine lancering “De M/Wenselijke Stad”
Hoe zorgen we dat wat we ontwerpen en bouwen ook sociaal klopt? Hoe creëren we ruimte voor ontmoeting, gedeeld eigenaarschap en zorg voor elkaar in de leefomgeving? En hoe maken we maatschappelijke waarde structureel onderdeel van onze projecten?
Binnen Divisie Bouw en Vastgoed van Dura Vermeer werken we aan die vragen via de programmalijn Sociale Impact. Als ontwikkelende bouwer willen we niet alleen fysiek bouwen, maar ook bijdragen aan een samenleving waarin mensen zich verbonden, gezien en veilig voelen. Daarmee geven we concreet invulling aan één van de drie pijlers van ons maatschappelijke kompas: “Het Goede Doen”: de samenleving versterken.
Naar aanleiding van de Sociale Impact Dag op 13 maart presenteren we met trots de tweede editie binnen de magazine-reeks Tussenruimte: De M/Wenselijke Stad. Een publicatie vol inzichten, praktijkverhalen, werkvormen en methodieken om sociale waarde zichtbaar, meetbaar en uitvoerbaar te maken.
Van projecten als De Buurtschuur in Nobelhorst Almere en WijCK in Pijnacker-Nootdorp, tot onze meetlat voor sociale waarde: dit magazine laat zien hoe we met bewoners, opdrachtgevers, beleidsmakers, partners en collega’s samen leren en bouwen aan buurten die sociaal functioneren.
Wil je reageren of meedenken met onze sociale programmalijn? Neem contact op met Anneke Verhagen, programmamanager sociale impact bij Dura Vermeer, Divsie Bouw en Vastgoed via a.verhagen@duravermeer.nl.