Vorige
Nieuws

De zomeruitgave van De Verbinding 2019

In deze zomeruitgave van De Verbinding duiken we in het thema digitalisering, één van de vernieuwingsambities van Dura Vermeer. Omdat we graag leren van anderen, zijn we in gesprek gegaan met Piet Coelewij, tot voor kort CEO van e-commercebedrijf Wehkamp. Hij ziet voor de bouw een belangrijke rol weggelegd bij het omarmen van dit thema.

Dura Vermeer zit midden in een digitale transformatie. Projecten worden voorbereid in BIM, voordat ze in uitvoering komen. Dat we daarin grote stappen zetten, blijkt wel uit een bijzonder woningbouwproject dat we in Delft gaan uitvoeren: Huis van Delft.

En onze ambities reiken verder. We zetten drones in om bodemonderzoek te doen, bedenken slimme apps voor omgevingscommunicatie en passen virtual reality toe om klantwensen nog beter te vertalen naar gebruik. Hanneke Wisman, directeur Techniek & Innovatie, verwoordt in een interview welke doelen we als Dura Vermeer nastreven en hoe we deze denken te realiseren.

Tot slot besteden we in dit nummer aandacht aan een Dura Vermeer man ‘pur sang’: Age Vermeer. Na een dienstverband van bijna veertig jaar nam hij vorige maand afscheid van onze organisatie. Maar Age is niet echt weg. Hij heeft een eigen stichting opgezet om jonge vernieuwers in bouw en infrastructuur te helpen hun duurzaamheidsambities te verwezenlijken.

Kortom, veel mooie verhalen en inspiratie om verder te komen en goed te doen.

Deel deze pagina

Maak meer carrièrestappen

Bekijk onze openstaande vacatures of lees meer over onze projecten.