Vorige
Blog

Het nieuwe normaal is digitaal

Een digitaal bouwproces is bij ons inmiddels dé standard way of work.
Digitalisering biedt kansen voor de hele bouwsector. Voor onze klanten, voor onze partners, voor onszelf. Voor ons verkoopproces hebben we afgelopen periode een enorme versnelling gemaakt op het thema digitalisering. In de basis geldt bij ons: eerst de mens, dan de techniek. Maar in tijden van veilig, op afstand (thuis) werken, dan hebben we de techniek nog harder nodig om onze klant te blijven servicen. Het proces heeft dan ook ruimte gemaakt voor creativiteit en vernieuwing. Alles om onze klanten optimaal te blijven bedienen en tevreden te houden.

Een nieuwbouwwoning is een grote aankoop en daarom is een persoonlijke uitleg en advies van groot belang. Alle verkoopgesprekken waren digitaal, via VR cardboards werden bouwkundige updates aan de eettafel thuis besloten maar ook werden de overeenkomsten digitaal op afstand ondertekend. Ontzettend snel en efficiënt. We spraken Verkoopmanager Willem Froeling en Communicatieadviseur Manon Verkleij over het digitale verkoopproces.

Persoonlijk advies op afstand
Een nieuwbouwwoning is één van de grootste aankopen van een mens en daarom is een persoonlijke uitleg en advies van groot belang. Maar hoe gaat dit op afstand? ‘Oog voor persoonlijk contact en het proces voor de klant zo vloeiend mogelijk laten verlopen: het zijn de ingrediënten van het vernieuwde digitale verkoopproces. In de afgelopen periode zijn projecten volledig digitaal verkocht. Verkoopgesprekken gingen digitaal middels videogesprekken en alle overeenkomsten werden digitaal getekend. Met bijkomende voordelen op het gebied van snelheid, aantal handelingen en administratie. Een kijkje nemen in de woning kon al met een VR-bril in onze Huiskamer op kantoor. Maar dit is nu ook gewoon vanuit huis mogelijk dankzij Cardboard brillen. Zo worden bouwkundige upgrades echte eettafel beslissingen’, Willem Froeling – Verkoopmanager Dura Vermeer Bouw Zuid West. 

Go digital
Een goed voorbeeld van het vernieuwde verkoopproces is project Park van Rodenburg in Rijswijk. Het project bestaat uit 77 woningen verdeeld in 2 fasen. De eerste fase is eind april in verkoop gegaan en versneld volgde daarna fase 2. In 3 maanden tijd is het project volledig digitaal uitverkocht. Veel kopers hebben geen fysieke afspraken gehad en zijn tóch erg enthousiast over het persoonlijke contact. Uit het klanttevredenheidsonderzoek blijkt zelfs dat de kopers Dura Vermeer waarderen met een 8,5 en een NPS-EU score van maar liefst 86. Een ongekend hoge score voor Dura Vermeer.

Hoe zorg je voor dit digitale persoonlijke contact?
Onze collega’s kropen massaal achter de camera voor het ontwikkelen van video content. Met tal van video’s over het woningaanbod, projectupdates en uitleg over verkoopdocumentatie, nemen de makelaars de kopers digitaal aan de hand mee. En zelfs ons project in Nieuwerkerk aan den Ijssel werd gevierd met een Digitale start bouw. Een extra laagdrempelige toevoeging is de chatfunctie in de accountomgeving waarmee kopers direct in contact staan met het verkoopteam. Tot slot organiseerden we voor project De Zangvogel in Vlaardingen een Drive Thru in De Nieuwe Vogelbuurt. Waarbij de makelaars persoonlijk de verkoopdocumentatie overhandigden aan voorbijrijdende potentiële kopers’, Manon Verkleij – Communicatie Dura Vermeer Bouw Zuid West. Dat is dan wel niet digitaal, maar wel vernieuwend en creatief met een top resultaat.

Bekijk de after movie hier

Iets wat we eerst niet voor ogen hadden: het nieuwe normaal is digitaal. We halen natuurlijk het persoonlijke contact er nooit helemaal uit, want dat vinden we veels te leuk. Maar doordat we onze processen digitaliseren, werken we sneller, beter en efficiënter. Dit leidt tot betere resultaten en tevreden klanten. Daar profiteert de hele sector van, daar zetten we op in.

Digitaal, op volle kracht vooruit. 

Deel deze pagina