Vorige
Blog

Samen een groeispurt maken in thuis - de showroom van Dura Vermeer

THUIS was nog maar net opgezet toen ik er in 2017 als sanitair specialist kwam werken. De showroom stond nog wat wankel en had te lijden onder rommelige Excellijsten en sceptische projectontwikkelaars. Door er als ‘één team, één taak’ onze schouders onder te zetten, hebben we dat binnen twee jaar tijd volledig weten om te gooien. Het is prachtig om zulke verbondenheid en groei mee te maken. Zelf heb ik de afgelopen jaren bij Dura Vermeer ook bepaald niet stilgestaan.

Van projectleiders tot trainees, onze collega’s vertellen graag over hun ervaringen bij Dura Vermeer. Ferry van den Berg 40 is sanitair specialist bij THUIS de showroom van Dura Vermeer.

Bij THUIS helpen we kopers om van hun nieuwe huis een thuis te maken. Ze kunnen voor al hun interieurwensen bij ons terecht: van bouwkundige aanpassingen en vloer- en wandafwerking tot een complete keuken of badkamer. Dat is wat het concept uniek maakt: klanten laten zich inspireren en adviseren in de showroom en wij leveren hun huizen vervolgens geheel woonklaar af. Zodat klanten bij wijze van spreken alleen nog maar een bed en een bank hoeven neer te zetten en kunnen neerploffen.

ELKE DAG IS ANDERS

Als sanitair specialist ga ik over de gehele totstandkoming van de badkamer: vanaf het eerste moment dat de bouwtekening van de band afrolt tot de dag van de oplevering. Ik ben het laatste aanspreekpunt en heb daarom met veel verschillende partijen van doen. De ene dag hang ik aan de lijn met een projectontwikkelaar en de volgende dag sta ik op de bouwplaats met een tegelzetter te overleggen. Die diversiteit vind ik heerlijk. Ik ben niet gemaakt om op één plek te zitten.

OOG VOOR ONTWIKKELING

De stap naar THUIS is de beste die ik in tijden heb gezet. Ik kom uit de verkoop en na 20 jaar elke dag voor klanten te hebben gestaan, was ik toe aan iets nieuws. Zo nu en dan mis ik die interactie; dan spring ik in voor een collega. Gelukkig hecht Dura Vermeer veel belang aan persoonlijke ontwikkeling. Ik kwam hier binnen als sanitair specialist, maar inmiddels doe ik zoveel meer. Ik stuur het sanitair-team aan en zie in de toekomst ook mogelijkheid om mij meer op commerciële taken te richten. Bijvoorbeeld door trainingen te geven aan onze kopersadviseurs.

VERTROUWEN WINNEN

Om dit beroep te beoefenen moet je communicatief sterk onderlegd zijn. Wil je een projectleider meekrijgen of een installateur tevreden houden, dan is het belangrijk dat je niet op je mondje gevallen bent. Aanvankelijk waren onze partners sceptisch. THUIS was nog maar net opgezet en we werkten met verouderde, inefficiënte systemen waardoor foutjes er gemakkelijk konden insluipen. Door helder te communiceren en duidelijke afspraken te maken, hebben we het vertrouwen van onze partners weten te winnen.

We hebben het oude systeem vervangen en ons als team ingespannen om zo gestructureerd en gedisciplineerd mogelijk te werk te gaan. Daar ben ik zelf ook in gegroeid. Ik heb de scherpte en het inzicht vergaard om in een mum van tijd foutjes uit technische tekeningen en documenten te halen. Op die manier zorg je dat projecten vlekkeloos verlopen en voorkom je bezorgde telefoontjes achteraf. Zodoende hebben we alle partijen achter ons gekregen. Het is schitterend om te zien hoe blij men nu met ons is en ik ben er trots op dat we dit als team hebben gepresteerd.

FIJNE INTERACTIE

Naast knappe prestaties leveren, kunnen we het als team ook nog eens erg goed met elkaar vinden. De leeftijden, achtergronden en persoonlijkheden lopen uiteen. De een is meer voorzichtig en timide, en ik wil bijvoorbeeld ook wel eens de clown uithangen. Dit maakt dat we elkaar perfect aanvullen en daar waar nodig kunnen bijspringen. Deze fijne interactie op de werkvloer straalt ook over op de klant. Met z’n allen zorgen we voor kundige service en dat vertrouwde thuisgevoel.

 

Deel deze pagina